Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Shauni en Noud - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Shauni en Noud - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Blijf op de hoogte en volg Shauni en Noud

25 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Molweni!

We zijn nu alweer bijna twee weken in Zuid-Afrika maar wat is het hier geweldig! Vanwege alle drukte hebben we geen tijd gehad om eerder iets te schrijven.

We hebben een goede vlucht gehad met ontzettend veel eten, films en spellen. De tijd vloog hierdoor zo voorbij. Eenmaal aangekomen werden we opgehaald en naar ons huis gebracht, voor het komende halfjaar. We hebben echt veel geluk gehad! Een mooie kamer op een top locatie! Vanuit ons balkon kunnen we genieten van het Green Point Stadium, de zee en Robbeneiland.

De eerste paar dagen was het toch lastig om een beetje gewend te raken in Kaapstad, vooral het rijden! De ruitenwissers gingen vaker aan dan het knipperlicht ;)

De vrije dagen zijn we naar V&A Waterfront geweest (een winkelcentrum), over het strand gewandeld, naar Cape Point and Cape of Good Hope, waar we struisvogels en bavianen hebben gezien, Simon's Town, waar we de pinguins hebben bewonderd, Signal Hill, Crocodillefarm in Paarl, met maar liefst 1000 krokodillen! En natuurlijk allerlei markten.

We wisten dat het hier koud zou zijn, maar zo koud hadden we nooit verwacht in Afrika! Vooral s'avonds koelt het veel af en door de wind is het nog kouder er is geen verwarming en slechte isolatie, maar nog even en dan is het gelukkig zomer!

Vorige week maandag zijn we begonnen met onze eerste stagedag! We werden heel warm onthaald en iedereen is heel vriendelijk. We zijn al met onze stage opdrachten begonnen maar tussendoor leren we nog veel van Beautiful Gate kennen.
Twee keer per week helpen we bij het Afterschool Programme, hierbij helpen we kinderen met hun huiswerk. Dit zijn kinderen tussen de 10-12 jaar oud. Het is ontzettend leuk en dankbaar werk, maar ook erg confronterend omdat veel kinderen heel erg achter liggen, vooral met Engels en rekenen, het is hierdoor soms lastig om goed te kunnen communiceren.
Doordat we hierin meehelpen leren we ook veel Zuid-Afrikanen kennen die in the townships wonen. Het is fijn om meer te weten te komen over de cultuur en ze toch op een manier te kunnen helpen.

Gisteren zijn we dan echt Table Mountain op geklommen, wat was dat zwaar! Na twee uur klouteren kwamen we dan eindelijk op de top aan, het uitzicht was het dubbel en dwars waard!

• 25 Augustus 2014 - 22:38

Meyke & Bas:

Wauw! Jullie maken veel mee daar! Geniet er van!
    Liefs Bas & Meyke

• 26 Augustus 2014 - 00:06

Priscilla:

WAUW! Wat leuk allemaal zeg. En blij dat jullie het naar jullie zin hebben. Het weer? Nou dat weer ziet er hier ook niet echt goed uit hoor dus blijf maar lekker daar hahaha. We moeten gauw even skypen/facetimen. Mis jullie ❤️ Heel veel plezier daar lieverds en ik wacht jullie volgende verslag af. Hele dikke kus van ons allemaal